July 13, 2006




cum turul frantei s-a prabusit s-a prabusit brusc dupa plecarea lui ullrich si basso, am devenit interesat de ultima parte a cupei mondiale. si am aobservat urmatoarele:

nemtii au inceput competitia cu asteptari mari, presiune pe antrenor si reuniuni cu presedintele federatiei de fotbal si angela merkel. totusi, cand germania a ratat finala, toata tara i-a aplaudat pe jucatori si a anuntat ca si-a gasit eroii. sarbatoare nationala, steaguri, confetti. franta nu avea nicio asteptare. faptul ca zidane a dus echipa in finala a uimit profund intreaga tara. totusi, in momentul in care nationala a pierdut eroic meciul dupa loviturile de la 11 metri, ziarele si opinia publica nu au reusit decat sa zica ceva de genul :"ok, va iertam, asta e...sunteti buni". nu tu defilare, nu tu lauda cu toata gura in ziare, doar o primire la palatul prezidential la un om care, ca si zidane, se pregateste sa o stearga din istorie, nu de alta, dar franta intreaga s-a saturat de el.

de zidane stiam destule dar pana in seara zilei de 9 iulie traisem linistit in ignoranta mea fara sa imi pese ca undeva pe lume exista un om numit materazzi. m-am trezit totusi ca a devenit unul dintre principalele subiecte de conversatie pentru urmatoarele zile. nu-mi pasa ca s-au incaierat, sunt fotbalisti, dar totusi, ce i-a zis domle' lui zidane? toata presa a trecut ca vantul peste explicatia lui materazzi - "I did not call him a terrorist. I am not a cultured person and I don't even know what an Islamist terrorist is. " - mie mi se pare insa foarte interesanta. ori materazzi a incearcat o ironie curajoasa ori este incredibil de prost si o recunoaste. in ambele cazuri il putem considera pe jumatate iertat.

eu am vazut meciul australia-italia si pot sa spun ca daca nu inventa arbitrul un penalty, materazzi si ai lui plecau acasa muuuult mai devreme. australienii au fost chiar buni. ma gandesc ca daca mostenirea istorica conteaza chiar asa de mult, si conteaza, ei au un mare avantaj. spre deosebire de germani, care se mai lupta inca cu fantoma lui hitler si cu vina pentru holocaust, australienii pot spune ca si-au inceput istoria ispasind toate greselile trecutului.

No comments: